Nieuws

Anido 2012 succesvol

De organisatie van Anido 2012 kijkt terug op een geslaagde beurs. “We konden de beurs sluiten met een goed gevoel door de mooie resultaten die de exposanten behaalden en een positieve sfeer op de beursvloer”, aldus de organisatie.

Verwachtingen

Op zondag 12 en maandag 13 februari 2012 kwam de pet care markt terug naar Kortrijk XPO (België) voor de zeventiende editie van Anido. De verwachtingen waren hooggespannen en toch terughoudend vanwege de crisis. Desondanks maakte Anido zijn naam waar als orderbeurs, stelt de organisatie.

Professioneler

“De bezoekerscijfers tonen ook aan dat de beurs steeds professioneler wordt”, concludeert de organisatie. De beurs verwelkomde in totaal 110 standhouders. Er kwamen minder unieke bezoekers (4610 tov 5238 in 2010) maar het aantal winkelpunten daalde nauwelijks (1980 tov 2010 tijdens de vorige editie). Uit de bezoekersregistratie blijkt dat vele grote aankoopcentrales uit België, Nederland en Frankrijk Anido bezochten. De bezoekers bestaan met name uit dierenspeciaalzaken, trimsalons, handels in granen en zaden, aquaruimhandels, tuincentra, hondenkwekerijen, doe-het-zelf-zaken, dierenartsen en grootdistributie.

Recessie

“De pet care markt verandert ook omwille van de recessie”, zegt Erik Lambrecht, voorzitter van de stuurgroep van Anido. “Er worden minder huisdieren gehouden en kleinere rassen die minder eten. Daarnaast zet de strijd tussen grootdistributie en gespecialiseerde handel zich verder en winnen nieuwe kanalen zoals internet aan belang. Innovatie en het creëren van een marketingverhaal rond een product zijn dus heel belangrijke tools in de toekomst. De exposanten van Anido spelen daar duidelijk op in door het lanceren van diverse noviteiten en producten met advies, een garantie voor de toekomst van de pet care.”

Innovatie

Dat innovatie een belangrijke factor voor Anido is blijkt uit het grote aantal stemmen op de stand New@Anido. Maar liefst 608 stemmen werden uitgebracht voor de beste innovaties op Anido 2012. Eerste in de categorie voeding werden Size Health Nutrition X Small en Royal Canin. Gamma Healthy Dog en Francken Food eindigden als nummer twee en nummer 3 werden Whiskas Les P’tits Plats en Mars Belgium.
In de categorie assecoires en verzorgingsproducten ontvingen Furdry en Surplus Distribution de meeste stemmen. Als tweede eindigden Luijmack en Made For Dogs en werden SO by Milk & Pepper en Milk & Pepper derde.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.