Nieuws

Prins Petfoods gaat Lifestyle for Pets introduceren. Lifestyle for Pets wordt een online platform met een interactieve tv-zender, dat alle activiteiten en trends op huisdiergebied wil samenbrengen.  Prins Petfoods is daarmee pionier op dit gebied en zal als eerste de nieuwe technologie gaan toepassen in de praktijk. 

Interactieve platform

“Het interactieve platform biedt alle benodigde kennis, begeleiding en de bijbehorende kwaliteitsproducten voor een verantwoorde, actieve lifestyle”, stelt Prins Petfoods. Volgens Prins Petfoods staat het welzijn van mens en dier daarbij centraal. “Het platform legt de link tussen on- en offline kanalen, om zowel de klant van nu als die van de toekomst tijdens zijn ‘customer journey’ te kunnen bedienen. Daardoor kan er worden ingespeeld op alle mogelijke contactmomenten die er zijn: van inspiratie tot daadwerkelijke aankoop”, aldus Prins Petfoods. Met het platform haakt Prins Petfoods in op de laatste ontwikkelingen in de markt. Volgens Prins Petfoods wil het platform dierenliefhebbers inspireren, activeren en stimuleren om via de aangesloten webshop en offline winkels passende producten en diensten af te nemen. “De fysieke winkel profiteert daarbij van zowel de off- als online verkopen. De adviezen, service en producten richten zich niet alleen op honden en katten, maar ook op konijnen, knaagdieren, vogels, reptielen, vissen en paarden”, zo stelt Prins Petfoods.

Technologie

Prins Petfoods stelt dat het online tv-kanaal Lifestyle for Pets TV zal gaan uitzenden via mobiel, desktop, smart-tv en tablet. Het is mogelijk om de geboden informatie zowel real-time als on demand te bekijken. “De gebruikte technologie maakt het mogelijk om producten, die tijdens de uitzendingen worden getoond, direct online te bestellen. De consument kan vervolgens kiezen of hij het product thuisbezorgd wil hebben of zelf wil ophalen in een dierenspeciaalzaak”, aldus Prins Petfoods.

Buitenland

Momenteel zijn de gesprekken met diverse partijen, zoals collega-leveranciers en winkels, over dit nieuwe concept in volle gang. Wie interesse heeft, kan hiervoor contact opnemen met Prins. “Wij willen het platform samen met internationale partners ook uitrollen in het buitenland. Ook hier staan verantwoorde producten, het welzijn van het dier en het bieden van kennis en advies centraal”, aldus het bedrijf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.