Nieuws

Het marktaandeel van online dagelijkse boodschappen doen is in een jaar tijd gestegen van 1,6 naar 2,2 procent. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau Growth for Knowledge (GfK). Daarbij is diervoeding, met een onlinemarktaandeel van 5,1 procent, nog altijd het grootste segment onder de webaankopen uit het supermarktassortiment.

Zware besteders

“Opvallend is dat er online een zeer kleine groep aan trouwe klanten is. Dat zijn voornamelijk zware besteders. Mensen die online kopen geven gemiddeld tweemaal zoveel uit aan boodschappen, dan de gemiddelde huishoudens. Wanneer we kijken naar absolute getallen, blijkt dat er het meeste via internet wordt gekocht bij partijen als Drogisterij.net en Zooplus”, aldus onderzoeksdirecteur Joop Holla.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.