Nieuws

Tijdens Interzoo 2016 presenteerde ZZF, de associatie voor de Duitse petindustrie, een marktonderzoek over de Duitse petcaresector. De cijfers zijn door Euromonitor verzameld. De Duitse petindustrie kende vorig jaar een omzetgroei van 2,2%. De dierenspeciaalzaken en retailketens genereerden in 2015 een gezamenlijke omzet van circa 4,11 miljard euro. Daarbij moet nog 450 miljoen euro geteld worden van de onlineverkoop van huisdierenbenodigdheden.

Honden- en kattenvoer

Het segment hondenvoer liet in waarde een stijging van 4,6% optekenen. Dit resultaat is vooral het gevolg van de toenemende verkoop van natvoer en snacks. Het aandeel van kattenvoeding kende ook een positieve evolutie, al was die minder sterk: 2,6%. Natvoer vormde hier de motor van de geboekte vooruitgang. Het segment droogvoer voor katten kende zelfs een minieme daling.

Knaagdier-, vis- en vogelvoer

Ook de productcategorie voeding voor knaagdieren kende een minder jaar en zag de omzet met ongeveer 4% afnemen. Daarnaast lieten ook de segmenten siervissen- en vogelvoer een achteruitgang zien van respectievelijk 3,2% en 4,3%.

Accessoires en benodigdheden

Voor de productgroep ‘accessoires en benodigdheden’ was 2015 een vrij stabiel jaar: de omzet bleef op 953 miljoen euro hangen. De verkoop van accessoires voor honden (+2,4%) en katten (+2,2%) ging er dan wel op vooruit, maar de segmenten accessoires voor knaagdieren (-0,9%), benodigdheden voor siervissen (-2,6%) en die voor vogels (-6,6%) kenden een verlies.

Bron: Pet & Garden Pro

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.