Nieuws

Huisdiereigenaren vinden ‘gezondheid’ het belangrijkste thema om meer over te weten, blijkt uit recent onderzoek van Prins Petfoods.

Tom Vergeer, student commerciële economie aan de Avans Hogeschool, presenteerde deze maand voor Prins zijn rapport ‘Het effectief inzetten van content bij klanten op basis van hun behoeften’. Hij onderzocht welke behoeften zowel consumenten als business partners van Prins hebben op het gebied van content, oftewel waardevolle en relevante informatie die gedeeld kan worden.

Gezondheid voorop bij consument

Onderdeel van het onderzoek was een grote online enquête, die door ruim duizend consumenten volledig werd ingevuld. Daaruit blijkt dat consumenten de gezondheid van hun dier het meest belangrijke thema vinden om meer over te weten. Ze gebruiken graag internet om kennis op te doen en lezen dan het liefst artikelen die uit meerdere regels bestaan.

Voeding voorop bij retailer

De informatiebehoefte van de consument verschilt daarmee van de retailers. Die vinden gezondheid wel belangrijk, maar noemen voeding als belangrijkste onderwerp. Business partners van Prins delen bovendien niet zozeer artikelen, maar vooral afbeeldingen via social media. Hun kennis doen ze het liefst op door middel van zelfstudie, zoals een e-learning, of door het volgen van een cursus of lezing.

Kennis delen

Prins deelt zelf al veel kennis via onder meer het CareTeam, een adviesteam van voedingsdeskundigen, EduPet Education, het educatiecentrum voor huisdierenliefhebbers en -professionals, en Lifestyle for pets. Op de vernieuwde website www.prinspetfoods.nl is een groeiend aantal artikelen over onder meer gezondheid te vinden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.