Nieuws

Online dierenbranche blijft groeien

De online bestedingen aan dierenvoeding- en producten blijft groeien. Van de 4 miljoen huishoudens met huisdier gebruikt 6% het internet zelfs als primair aankoopkanaal. Uit cijfers van zowel TIMS.nl als beslist.nl is een toename in herhalingsaankopen te zien, met name bij klanten die het gemak ervaren van het laten bezorgen van zwaardere producten. In juli en augustus zijn de gemiddelde orderbedragen hoger. Nederlanders slaan dan hun favoriete dierenvoeding in voor op vakantie. In november en december is het aantal aankopen het hoogste, dan zijn voor de accessoires voor dieren populair als cadeau.

Groeien door gezond eten

Groeikansen zijn volgens beslist.nl vooral te vinden in het luxere segment: gezonde voeding en design gebruiksproducten. De meeste groei op korte termijn kan bereikt worden met het leveren van grotere verpakkingen private label gezonde voeding. Gezonde voeding is een trend en steeds meer mensen ontdekken het gemak van online bestellen. Prijs telt nog steeds, maar andere voordelen wegen ook zwaar: een betrouwbare naam, gezondheid en gemak van laten bezorgen. Daarnaast bieden design gebruiksproducten kansen om de marge en de omzet te verbeteren.

Extra saleskanaal

Met de groei van het internetkanaal neemt ook het belang van online vindbaarheid en zichtbaarheid toe. De invloed van het online shopping platform als extra saleskanaal is al zichtbaar. Op beslist.nl was er alleen al in de maand juli dit jaar een stijging van 6% ten opzichte van 2016 te zien in het aantal mensen dat naar dierenartikelen zocht. Dit is een reden dat TIMS.nl zich sinds vorig jaar heeft aangesloten bij online shopping platforms.

Bron: beslist.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.