Nieuws

Nederlandse honden- en katteneigenaren hechten aan de kwaliteit van het voer dat ze hen geven. Dit blijkt uit onderzoek door Euromonitor in opdracht van Lily’s Kitchen onder 1218 honden- en katteneigenaren in Nederland.

Meer dan de helft van de ondervraagden (61%) is bereid om meer te betalen voor natuurlijk en gezond voer. Hetzelfde percentage vindt natuurlijke ingrediënten het belangrijkste criterium in hun keuze voor honden- of kattenvoer. Daarom is het niet verwonderlijk dat driekwart van de mensen met een kat of hond het etiket van het product bekijkt voor aankoop.

Verjaardag en dierendag

Het feit dat honden en katten steeds meer behandeld worden als familielid blijkt onder meer uit het feit dat eigenaren speciale gelegenheden voor hun hond of kat vieren. 49% van de respondenten doet jaarlijks iets speciaals op de verjaardag van hun hond of kat. 1 op de 5 geeft zelfs een verjaardagsfeestje voor hun geliefde viervoeter. 41% spendeert 5 tot 10 euro aan cadeautjes voor de verjaardag van hun hond of kat, en bijna een kwart (23,4%) geeft tussen de 10 en 20 euro uit.

Social media

Nederlanders zijn volgens het onderzoek trotse eigenaren van hun hond of kat. De helft van de respondenten doet namelijk aan ‘social petworking’ en deelt foto’s van hun viervoetige familieleden, 10% doet dit zelfs maandelijks. Dit percentage verschilt niet veel van de frequentie waarmee ouders posten over hun kinderen (14%) en laat daarmee volgens het onderzoek zien hoe speciaal de band is tussen huisdieren en hun eigenaren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.