Nieuws

Dibevo-Vakbeurs in teken van noviteiten

Een paar jaar geleden leek het alsof het concept ‘vakbeurs’ niet toekomstbestendig was, maar anno 2017 blijkt het tegendeel waar: niet eerder was de beursvloer zo snel uitverkocht en niet eerder bestelden zo veel ondernemers al in augustus een ticket voor de Dibevo-Vakbeurs op 8 en 9 oktober in Rijswijk.

Eerlijk is eerlijk: dat heeft natuurlijk ook te maken met de nieuwe twee-twee-regeling. Dat is geen ingewikkelde wet, maar duidt op de verandering die Dibevo heeft doorgevoerd om van de Dibevo-Vakbeurs een tweedaags evenement te maken dat tweejaarlijks plaatsvindt.

Dat wil overigens niet zeggen dat er in de tussenliggende jaren niets gebeurt. Integendeel: de plannen, de locatie en de data voor het Dibevo-evenement van 2018 liggen al vast. Tijdens de vakbeurs wordt er een tipje van de sluier opgelicht.

Noviteiten

Als de voortekenen niet bedriegen dan belooft deze vakbeurs een waar noviteitenpodium te worden. Op vorige edities van de Dibevo-Vakbeurs bleek de noviteitengalerij een schot in de roos. Dat concept blijft ook dit jaar onveranderd: elke exposant toont zijn beste of meest innovatieve product. De bezoekers bepalen welke exposant de ‘best of show-award’, ofwel de prijs voor het beste en/of meest innovatieve product van de Dibevo-Vakbeurs 2017, krijgt uitgereikt. Iedereen kan ter plekke zijn stem uitbrengen.

Ken je kloantkleuâh

De beurs vindt plaats in Rijswijk en daardoor spreekt het volledige Dibevo-team het beursthema inmiddels met Haagse tongval uit: Ken je kloantkleuâh. Eigenlijk moet je als huisdierenspecialist de eigenschappen hebben van een kameleon, het reptiel dat de kleur van zijn huidlaag als vanzelf aanpast aan de kleur van de omgeving. Ofwel: als vanzelf meedeinen op het continu veranderende verwachtingspatroon van de klant.

Beleving

Veel exposanten hebben al aangegeven met het beursthema aan de slag te gaan, maar Dibevo gaat het ook zelf uitdiepen. De Dibevo-stand is ingericht in huiskamersfeer waarin letterlijk en figuurlijk ruimte is gemaakt voor levende dieren. Dibevo-voorzitter Joost de Jongh zegt daarover: “Wat ondernemers vaak vergeten is dat je mensen moet laten zíén hoe mooi bijvoorbeeld een aquarium, vogel- of reptielenverblijf oogt in een huiselijke omgeving. Zoiets bedenkt een klant niet: je moet het visualiseren in de sfeer van zijn huiskamer. Hoe dát eruit kan zien, tonen wij in onze stand.”

Meer informatie vindt u op de site van Dibevo.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *