Nieuws

De online verkoop van de 12.000 producten van Pets Place die nu ook via bol.com in Nederland en België verkrijgbaar zijn, is verviervoudigd ten opzichte van vorig jaar. Naar verwachting stijgt de online omzet daardoor dit jaar van 4,5 naar 17 miljoen euro.

Het online succes geldt niet alleen voor verkoop via bol.com, ook in de eigen webwinkel steeg de verkoop in de afgelopen zes maanden met zestig procent. “Naast honden- en kattenvoer worden online met name producten gekocht die niet in de kofferbak passen, zoals grote aquaria en andere dierenverblijven”, vertelt Ard Malenstein, CEO van IJsvogel Retail waartoe Pets Place behoort.

Strategie

“De samenwerking met bol.com is een belangrijke stap in onze omnichannel-strategie, waarin we proberen het beste uit de combinatie van fysieke winkels en online verkoopkanalen te halen”, vervolgt Malenstein. “Het is geweldig om te zien dat het inderdaad goed uitpakt.”

Fysieke winkels

Opvallend is dat een groot deel van de online bezoekers de uiteindelijke aankoop in de fysieke winkels van Pets Place blijft doen. “De meest bezochte pagina op onze site blijft de winkelzoeker”, aldus Malenstein. In de fysieke winkels steeg de omzet dit jaar met 4%.

Koopgedrag

“Elk van de 12.000 producten die we momenteel via bol.com aanbieden is al minstens één keer verkocht”, vertelt Malenstein. Bijna driekwart van alle online kopers via bol.com is vrouw, in de leeftijd twintig tot vijftig jaar. Mannen bestellen minder, maar áls ze dat doen dan is het doorgaans voor veel hogere bedragen.

Omzetgroei

De totale omzet van IJsvogel Retail, waar Pets Place samen met Boerenbond onderdeel van uitmaakt, steeg vorig jaar met zes procent. Onder meer door de samenwerking met bol.com gaat Malenstein dit jaar uit van een totale omzetgroei van minimaal 12%. De komende maanden gaat het bedrijf het assortiment op bol.com nog verder uitbreiden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.