Nieuws

Door de coronacrisis zien veel online winkels in de huisdierenbranche het aantal bestellingen flink toenemen. Waar de online groei in de branche vanaf 2016 tot en met 2019 ongeveer 20% bedroeg, is het aantal bestellingen en bestedingen vanaf maart verdubbeld. Dat stelt althans online dierenspeciaalzaak De Huisdiersuper.

Volgens de online dierenspeciaalzaak is vanaf het moment van de intelligente lockdown in maart, de run op vooral voeding toegenomen. Later volgden de kippenhokken en konijnenhokken. De premium kwaliteitsvoeding voor huisdieren wordt meer verkocht dan voorheen en ook schaffen mensen ontspanningsproducten aan om de stress van hun hond of kat te verlagen.

Adoptie

Tijdens de coronacrisis zijn er volgens De Huisdiersuper meer aanvragen voor adoptie dan normaal. Mensen zijn meer thuis en gaan op zoek naar gezelschap. Het aantal mensen dat een huisdier zoekt is bijna verdubbeld. Vooral de vraag naar katten en honden stijgt. 

Positieve ontwikkeling

Volgens de dierenspeciaalzaak is dit een positieve ontwikkeling. Huisdieren krijgen meer leefruimte en betere voeding. Het afsluiten van een dierenverzekering en tijdig naar de dierenarts gaan komt het welzijn van huisdieren alleen maar ten goede.

Niet humaniseren

Toch is er ook een keerzijde: “Wanneer we onze dieren te veel humaniseren, kan dat ertoe leiden dat er niet meer wordt gedacht vanuit het oogpunt van het dier, maar juist vanuit de mens. De behoeften van een dier zijn natuurlijk heel anders dan die van een mens, en dat moet te allen tijde in het achterhoofd worden gehouden”, aldus De Huisdiersuper.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.