Nieuws
Foto: Edgard & Cooper

Investeringsfondsen The Craftory en DLF Venture investeren 22 miljoen dollar in honden- en kattenvoedingsmerk Edgard & Cooper.

Sinds de oprichting in 2016 focust Edgard & Cooper zich naar eigen zeggen op innovatieve diervoeding met een beperkte ‘pootafdruk’. Dit doen ze door gebruik te maken van verse en voedzame ingrediënten verpakt in biologisch afbreekbare en recyclebare verpakkingen die ook nog eens heel opvallend zijn in het schap van dierenvoeding.

Doorgroeien

De investering geeft Edgard & Cooper de mogelijkheid om nog verder te groeien in Europa én tegelijkertijd de focus te houden op hun duurzaam ondernemersmodel. Samen met een team van 100 talentvolle mensen en een tiental office dogs is het merk inmiddels actief in 13 Europese landen met onder meer een kantoor in Rotterdam, maar ook in bijvoorbeeld Londen en Parijs.  

Duurzaamheid

Edgard & Cooper is nu bijna vijf jaar actief in Nederland en heeft naar eigen zeggen een grote fanbase van honden, katten en hun baasjes die het belangrijk vinden dat de voeding milieuvriendelijk gemaakt en verpakt wordt.

Met meer dan 600 verkooppunten is het merk niet meer weg te denken als speler op de snel groeiende markt van honden- en kattenvoer. “Vanaf dag 1 doen we de dingen anders dan de gevestigde orde en dat werpt zijn vruchten af”, aldus salesmanager Jean-Luc Tuinstra.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.