Nieuws
Good !D ontwikkelde een verpakking in de vorm van de gekende ontbijtgranendoos, in mono-PP-materiaal en met een handig hersluitbaar schenktuitje. Foto: Good !D

De Belgische producent Good !D start onder het eigen label ‘Hupple’, met de productie van complete hondenvoeding. Dat meldt Pet & Garden Pro. De onderneming is in België marktleider op het gebied van premiumsnacks en voedingssupplementen voor hond en kat.

De voeding bestaat volgens de fabrikant uit een “innovatief en allesomvattend gamma van kwalitatieve, gezonde en lekkere basisvoeding, aangevuld met twaalf ‘tasty toppings’”.

Om de sterke groei op te vangen en de verdere groeiplannen te faciliteren, investeert Good !D de komende vier jaar 18,9 miljoen euro in mensen, merken, producten en productie.

Productieproces

Voor de productie van het nieuwe gamma maakt Good !D gebruik van zijn zelf ontwikkelde ‘softnology’ -productieproces dat gebaseerd is op ‘cold extrusion’. Daardoor ontstaat er volgens de fabrikant een heel unieke, zachte en smakelijke textuur.

“Deze technologie maakt het mogelijk om een complete brok te ontwikkelen die goed verteerbaar is, maar ook indien gewenst combineerbaar is met bijvoorbeeld klassieke krokante brokjes, inclusief de koude extrusie-voordelen zoals het beter behoud van vitamines en mineralen ook na het productieproces.”

Good !D is erin geslaagd om het assortiment grotendeels monoprotein-based (meat/fish) te maken. “Met andere woorden, what you see is wat you get: kip is kip, zalm is zalm, buffel is buffel. Ideaal om variatie of een combinatie van producten te serveren. De variant ‘allergic’ is volledig vrij van kip en graan”, aldus de fabrikant.

Verpakking

Het gamma wordt opgeleverd in 100% recyclebare dozen. Good !D ontwikkelde een verpakking in de vorm van de gekende ontbijtgranendoos, in mono-PP-materiaal en met een handig hersluitbaar schenktuitje. Hierdoor kan de hondeneigenaar de voeding makkelijk serveren en blijft de versheid en kwaliteit gegarandeerd. Bovendien is de verpakking 100% recyclebaar.

Niet alleen het type materiaal, maar ook de vorm van de verpakking heeft een grote impact. In tegenstelling tot zakken zijn de verpakkingen helemaal gevuld, waardoor er geen volume verloren gaat aan lucht. Hierdoor kan er verhoudingsgewijs veel meer product op eenzelfde transport, wat de CO2-footprint verlaagt.

Lees ook: Hupple verovert Azië

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.