Nieuws
Foto: Dibevo

Dibevo heeft met subsidie van het Aquerofonds een speciale studentenpagina in het leven geroepen die de ontbrekende schakel moet vormen tussen leerbedrijven, docenten en studenten.

Aanleiding voor de speciale webpagina is dat leerbedrijven in de huisdierenbranche al langer aangeven dat er nog wel wat kan worden bijgespijkerd aan het commercieel inzicht van studenten. De studenten zelf hebben soms hun twijfels of dierenwelzijn en geld verdienen eigenlijk wel samengaan of zijn helemaal niet geïnteresseerd in het aspect ‘geld’. Kortom: de verwachtingen matchen niet.

Feiten en fabels

In samenwerking met videoproducer Quynten Stroop en animator Martijn van Hoek (bekend van de animatieserie Jeffrey) heeft Dibevo een reeks video’s ontwikkeld die studenten een blik gunt in het echte bestaan van een dierenspeciaalzaak- en dierenpensionondernemer, en tegelijkertijd afrekent met misvattingen en fabels over de huisdierenbranche.

Ook is er een video over trends en ontwikkelingen in de branche en hoe leveranciers en dierenspeciaalzaken die trends oppakken, of juist niet.

Video’s

De video’s op de studentenpagina geven antwoorden op vragen als ‘hoe is het om een eigen hondenpension te hebben, ‘kun je zomaar ‘nee’ zeggen tegen een klant die een huisdier wil kopen’, hoe ziet een dag in een dierenspeciaalzaak eruit, hoe bepaal je welke producten in je in een winkel verkoopt, en nog veel meer.

Lees ook: ‘Dibevo-Vakbeurs meer dan succesvol’

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.