Nieuws
De petfoodindustrie ontkomt niet aan de crisis

De petfoodindustrie is niet immuun voor wereldwijde crises. Dit werd ook duidelijk tijdens de laatste Interzoo-editie in Neurenberg. Stijgende grondstofprijzen, productietekorten en het ontbreken van zeecontainers waren veelbesproken onderwerpen op de beursvloer. Vooral de productietekorten in petfood vormen een belemmering voor uitbreidingsplannen van op export gerichte merken en fabrikanten. Dat meldt Petfood Industry.

Blik op Thailand

Als gevolg daarvan richten steeds meer Europese bedrijven hun blik op Thailand, een land dat bekend staat om zijn petfoodproductie. Langdurige productiekennis, internationale kwaliteitsnormen, beschikbaarheid van grondstoffen en geografische nabijheid tot de grote Aziatische consumentenmarkt zijn slechts enkele van de redenen waarom Thailand de afgelopen jaren zich heeft kunnen ontwikkelen tot de 4e grootste exporteur van huisdiervoer ter wereld.

Vraag vanuit Thailand

De grootste vraag naar private label petfood uit Thailand kwam in 2020 van bedrijven in de Verenigde Staten (totale waarde van 1,6 miljard USD), gevolgd door Japan ( 463 miljoen USD), Italië (290 miljoen USD) en Australië (106 miljoen USD).

Andrea Terrile, Export Sales Manager bij Almo Nature Benefit in Italië, stelt met betrekking tot de inkoop uit Thailand: “Europese merken voor huisdiervoeding hebben steeds vaker te maken met beperkte productiecapaciteiten. Thailand biedt met zijn talrijke fabrikanten hoogwaardige inkoopalternatieven. Ik werk al vele jaren met in Thailand gevestigde dierenvoedingfabrieken en heb alleen maar goede ervaringen opgedaan.”

Een gelegenheid om nieuwe inkoopmogelijkheden uit Thailand te verkennen, is op Pet Fair South East Asia, die wordt georganiseerd van 26-28 oktober 2022 in Bangkok, Thailand.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.