Nieuws

Premium huisdiervoeding nam 40 procent van de huisdiervoedingverkoop in 2010 voor zijn rekening. Bij zowel honden- als kattenvoeding is de verkoop van premiumvoer gedaald door de recessie.

Interesse

Alhoewel de snelle groei van natuurlijke en organische producten wat afvlakte gedurende de recessie, blijft er veel interesse in natuurlijke voeding, ook vanuit de fabrikant. Vooral na de recessie, zal de groei van dit type voer waarschijnlijk weer aantrekken, zo verwacht Packaged Facts.

Premium en superpremium

De termen premium en superpremium zijn ambigu en hebben geen formele definitie. De termen worden vaak door elkaar gebruikt om het meer dan gemiddelde voer mee aan te duiden. Vaak komen kreten als ‘gourmet’, ‘natuurlijk’, ‘hoge voedingswaarde’, ‘betere smaak’ etc. op de verpakking voor. Volgens Packaged Facts, wordt de term superpremium over het algemeen gereserveerd voor de producten van de hoogste kwaliteit, die vaak gezondheidsclaims bevatten. Ze worden ook gekarakteriseerd door ‘menselijke’ ingrediënten, speciale texturen, sausjes of vormen.

Bron: Petfood Industry

1 reactie op “Verkoop (super)premium daalt door recessie

  1. Meike van den Haak schreef:

    Aangezien de term premium geen formele definitie heeft, vraag ik me af hoe de daling is berekend. Welke definitie is er dan gebruikt voor het berekenen van de percentages en dergelijke?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.